6 rutes fàcils per fer amb nens a les Garrigues

La comarca de les Garrigues és ideal per vindre a desconnectar i caminar a través de les seves rutes per a tots els gustos i nivells. Avui,et compartim 6 propostes per fer en família!

1. Les pintures rupestres i les tombes del Saladar, el Cogul

Et convidem a fer un viatge al passat a través d’aquesta ruta! A un kilòmetre del poble, en direcció a l’Albagés, hi ha les famoses pintures rupestres del Cogul, a la roca o cova dels Moros, declarades Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO. Es tracta d’una immensa mola de pedra que s’aixeca a la vora del camí, en la qual hi ha un conjunt rupestre prehistòric.

A un kilòmetre de les pintures rupestres s’hi troben les tombes del Saladar, d’origen visigòtic, rectangulars i excavades a la roca viva, i una cova anomenada de les Creus, ja que a dins hi ha unes creus picades i dibuixades a la pedra. La cova està molt amagada i és difícil localitzar-la si no és acompanyat per algun veí del poble.

Més informació: https://www.turismegarrigues.com/ca/rutes/les-pintures-rupestres-i-les-tombes-del-saladar/

2. Ruta Cabanes de Volta, Les Borges Blanques

Aquesta ruta de 3,5 km comença al passeig de Terrall de les Borges Blanques en direcció a Cervià de les Garrigues.

A 1,3 km des del Terrall, després de la segona rotonda s’agafa el camí a l’esquerra. Primer trobareu la cabana de Cal Quintana i després la de Cal Quintillà amb la seva bassa i la cogulla.

3. Pintures rupestres de la Balma dels Punts, l’Albi

Les pintures de la Balma dels Punts es troben en una roca situada entre els barrancs d’Andomar i de Pallaresos. Allà es poden observar fins a onze representacions amb figures com un cérvol, un quadrúpede o caprí. La visita guiada té una durada aproximada d’entre 30 i 45 minuts i es pot fer la visita només a la Balma dels Punts o conjunta amb la Vall de la Coma.

Per arribar haureu de sortir de l’Albi en direcció a Cervià. Heu d’agafar el primer camí després de l’entrada de l’autopista. Davant mateix d’aquest camí, a l’altre costat de la carretera, hi ha un gran senyal de trànsit. A la bifurcació haureu d’agafar el camí de la dreta. Seguiu el camí principal i anireu un tram en paral•lel a l’autopista. Arribareu a una cruïlla. Heu de seguir el camí recte.

A 2 km trobareu una bifurcació del camí. Agafeu el de dalt fins arribar a una altra bifurcació on haureu d’agafar el camí de baix. A 3 km trobareu una altra bifurcació del camí. Agafeu el camí de l’esquerra cap baix fins a 3,8 km on arribareu a una bifurcació del camí, agafeu el de la dreta. Trobareu un camí que marxa cap a la dreta amb una corba molt pronunciada.

Al km 4,1 passareu per dins d’un túnel que us portarà directament a una esplanada on podeu aparcar per arribar-vos a peu fins a les pintures. Us quedaran uns 50 metres que haureu de seguir pel caminet de la dreta.

Les pintures estan encerclades per una tanca. Cal que us poseu en contacte amb l’Ajuntament per accedir-hi (Tel. 973 17 50 04).

4. 9 Salts del canal d’Urgell, les Borges Blanques i Juneda

Us proposem una excursió plana i durant la qual sempre seguirem el curs del Canal d’Urgell, fins a arribar als anomenats 9 salts d’aigua; un lloc fresc i singular.

La ruta es pot fer tant des de Les Borges Blanques com des de Juneda, però nosaltres us proposem que sortiu des de la capital de la comarca, Les Borges Blanques.

Anirem fins al pont del canal, el creuarem i a mà esquerra, abans d’arribar a la via del tren, prendrem el camí en direcció a Arbeca.

Arribarem a un encreuament; a l’esquerra queda un pont; hem de prendre el camí de la dreta i continuar sempre pel camí principal, fins que arribarem a un nou pont sobre la via del tren, i que hem de creuar. Aquí ja estem a meitat del recorregut.

Quan vegeu que el camí es bifurca en dos i que al mig hi ha un petit pou d’aigua, prendrem el camí de la dreta i seguim fins a arribar a un pont des d’on podrem contemplar els salts d’aigua del canal.

5. Passeig per la Vinya dels Artistes, la Pobla de Cérvoles

La Vinya dels Artistes fusiona art, natura i vi en una sala d’exposicions oberta a tothom. Aquí es troben escultures i instal·lacions de grans proporcions, nascudes gràcies a artistes com Carles Santos, Guinovart, Joan Brossa, Susana Solano, Evru (Zush) o Frederic Amat, entre d’altres. Aquestes peces úniques conviuen en llibertat entre ceps i oliveres. I el celler es converteix en el punt culminant d’aquest particular itinerari artístic, última etapa d’un recorregut que es converteix en una experiència extraordinària per qualsevol visitant.

Imatge Mas Blanch i Jove

Us convidem a recorrer el camí que us endinsarà en un passeig entre vinyes i 20 obres d’art que han passat a formar part del paisatge.

Més informació: https://www.masblanchijove.com/la-vinya-dels-artistes/

6. El camí dels set sentits, Cervià de les Garrigues

El camí dels set sentits és un recorregut de 4 km pel paisatge garriguenc per gaudir de la natura i l’art. Les escultures de Marta Pruna han nascut del diàleg entre l’espai i el temps.

En aquesta ruta de l’olor, el gust, el tacte, l’oïda, la mirada, la intuïció i la reflexió, una sèrie de creacions artístiques envoltades de natura s’obriran al vostre pas i per percebre-les i gaudir-les necessitareu de tots els vostres sentits, que potser són més de set, segons marquen els últims avenços científics. Però serà el setè sentit, el de la reflexió, el que potser us ajudarà a obrir més la vostra ment i a viure en tota la seva profunditat el trajecte que tot just encetareu, el camí dels set sentits, el camí del riu Set, el camí de la intuïció i la reflexió… Per això Marta Pruna vol convidar-vos a endinsar-vos pel camí de l’art, el camí del llenguatge intuïtiu més creatiu, el camí que transita entre allò tangible i allò intangible, perquè no sempre es pot entendre tot només fent ús de les nostres sensacions purament corporals.

Imatge Marta Pruna

Més informació aquí: https://martapruna.com/cami-dels-7-sentits/

Si voleu conèixer totes les rutes de la comarca, visiteu la nostra web.
Us hi esperem! Recordeu compartir imatges amb l’etiqueta #TurismeLesGarrigues

Per poder millorar els nostres serveis, utilitzem cookies de tercers i persistents que ens permeten obtenir informació dels usuaris. Si continues navegant, considerem que acceptes la seva utilització. Més informació aquí

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.