On gaudir del Trail Running a les Garrigues?

El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida ha presentat 13 circuits de Trail Running del Pirineu i les Terres de Lleida. Es tracta d’un seguit de propostes, una per comarca, pensades per facilitar als esportistes la feina de trobar bons recorreguts i sense sorpreses. El Trail Running és una modalitat esportiva en constant creixement entre els corredors, que significa “córrer per camins” i les Garrigues és un lloc ideal per practicar-ho.

A la comarca, podreu gaudir de la Trail Transllena a la Pobla de Cérvoles, un trail de mitja distància amb una distància total de 14 km i 600 m de desnivell positiu. La Serra de la Llena pertany a l’espai protegit de les Muntanyes de Prades i delimita amb les conques dels rius Set, Montsant i Francolí, i les poblacions de Vilanova de Prades, Vilosell i La Pobla de Cérvoles (punt d’inici i final de la ruta).

La ruta està completament senyalitzada i és molt fàcil de seguir. Transcorre en gran part per la Serra de la Llena i la seva carena, amb excel·lents vistes de les dues vessants. Tant a l’inici com a la fi creuareu camps de cultiu de blat, ametllers i vinya, oferint un espectacle visual variat en les diferents estacions de l’any.

Destaca la formació rocosa de la Punta d’en Marc, la Penya Alta (punt més alt de la ruta 990 m) i l’Ermita de Sant Miquel de la Tosca i el barranc de Sant Miquel on neix el riu Set.

Sortireu per la vorera de la carretera i agafereu a mà esquerra el carrer del Calvari. Al km 1,5 vorejareu per la dreta el pantà de la Pobla. Aproximadament al km 2 comença la pujada cap a la Serra de la Llena que us portarà a la Punta del Marc (900 m, km 3.3), amb la seva roca aglomerada des d’on podreu gaudir de bones vistes. Us internareu al bosc i uns 300 metres després, si gireu cap enrere, podreu apreciar millor aquesta formació rocosa. Posteriorment carenareu sempre amb sentit ascendent però amb alguna curta baixada, passareu pel Coll de Marrades i en el km 6,4 arribarem a la Penya Alta (1015 m), el punt més alt del recorregut. En el 6,6 arribareu al Coll de l’Abellar, on podreu agafar una escapatòria a mà esquerra per retallar el recorregut de tornada en cas necessari.

A partir d’aquí descendireu, passant per un tram on caldrà tenir cura de no relliscar amb la pedra solta. Arribareu en el km 8,5 a l’Ermita de Sant Miquel de la Tosca (opcionalment podreu visitar la Font de Sant Miquel, us desviareu uns 100 metres amunt i a mà dreta de la ruta).

Tot seguit agafareu a mà esquerra el camí de Sant Miquel arribant al punt més baix del recorregut en el km 9,7 on agafareu un trencall a mà esquerra (compte que és fàcil passar-se’l, al baixar ràpid per la pista, tot i l’evident senyalització), haureu descendit 300 metres de desnivell en 3 km. Remuntareu el barranc durant uns 500 metres on potser us mullareu els peus si no aneu amb compte.

De seguida, i després d’un nou ascens curt però ben dret, passareu pel Pla de Mangera i seguireu la pista fins a arribar de nou al poble.

Per poder millorar els nostres serveis, utilitzem cookies de tercers i persistents que ens permeten obtenir informació dels usuaris. Si continues navegant, considerem que acceptes la seva utilització. Més informació aquí

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.