@noisivorue

Tarrés

Ruta de la Calç

12,7 km

0 km La ruta comença a la rotonda que trobareu a l'entrada de Tarrés venint de la carretera N-240. Agafeu el camí de l'esquerra de la rotonda (camí de la variant de Tarrés). A uns 30 metres trobareu una zona d'aparcament de vehicles.

0,5 km Agafeu un caminet que trobareu a mà esquerra. Al damunt de l'entrada al camí podreu visitar un forn de calç. Continueu la ruta seguint pel camí.

0,7 km Trobareu una cruïlla de quatre camins. Si aneu cap a l'esquerra, a 0,5 km trobareu el forn Nou, una vista panoràmica i una pedrera. Per continuar amb la ruta seguiu recte pel camí que puja des de la cruïlla.

0,9 km Arribareu a una bifurcació. Si anéssiu cap a l'esquerra faríeu cap a Fulleda; continueu la ruta cap a la dreta.

1,3 km Trobareu un senderó a l'esquerra, si el seguiu trobareu el Forn de la Comardivina del ros (a 100 metres). Continueu el camí principal (recte).

1,9 km Arribareu a una altra bifurcació. Si tireu cap a l'esquerra anireu al Forn dels Assèguils del Rabadà (a 140 metres); continueu cap a la dreta per seguir la ruta.

2,3 km Arribareu a una esplanada, on abans hi havia una pedrera. Cap a la dreta hi ha la carretera; seguiu la ruta cap a l'esquerra.

2,35 km Arribareu a una altra esplanada (el Toll de la Gravera). Cap a l'esquerra anireu als Forns Bessons del Pla del Xató (a 60 m). Aneu cap a la dreta per seguir la ruta.

2,4 km Arribareu a una bifurcació del camí; seguiu pel camí de l'esquerra.

2,5 km Arribareu a una altra bifurcació. si seguiu el camí a mà esquerra, a 30 metres heu d'agafar el senderó que porta al Forn dels Assèguils de Joan del Roig (a 170 metres). Per continuar la ruta agafeu el primer camí cap a la dreta.

3,3 km El camí us portarà al Forn del buscarró del Pubillet. Per continuar la ruta heu d'agafar el senderó de la dreta que puja pel coster (són els únics 50 metres que els ciclistes hauran de carregar-se la bicicleta al coll).

3,4 km Quan arribareu a dalt al pla, continueu el camí cap a la dreta.

3,5 km Trobareu un senderó a mà esquerra; si l'agafeu, arribareu als Forns del Buscarró de la Pura (a 30 metres). Per continuar la ruta continueu pel camí pel qual veníeu (recte).

3,7 km Arribareu a un camí; continueu per l'esquerra. Trobareu una altra cruïlla; agafeu també el camí de l'esquerra, que a poc a poc es transforma en senderó.

4 km Arribareu a un camí principal; continueu per l'esquerra.

4,6 km Trobareu un camí secundari a l'esquerra que es va transformant en senderó; agafeu-lo.

4,8 km Trobareu un camí a l'esquerra; si el seguiu, a 2 metres trobareu el Forn del Buscarró del París. Continueu recte per seguir la ruta.

5,1 km Trobareu un camí a la dreta i un a l'esquerra; continueu pel tercer que us ve recte.

5,4 km Trobareu un senderó a la dreta; si el seguiu, arribareu al Forn de les Comes de Montgrat del Pujol (a 10 metres) i a l'antiga Font del Pujol (a 15 metres). Per continuar la ruta seguiu pel camí per on veníeu.

5,5 km Trobareu una esplanada a mà esquerra; baixant hi ha els Forns Bessons de les Comes de Mongrat del Ros (a 25 metres). Continueu baixant pel senderó principal per seguir la ruta.

5,8 km Arribareu a una cruïlla; continueu recte pel senderó.

6,2 km Arribareu al Fondo de les Comes de Mongrat. Continueu recte pel senderó.

6,5 km Arribareu al Forn de les comes de Mongrat del Mosset, que és a mà esquerra del camí. Aneu seguint pel sender que, fent ziga-zaga pel coster, us portarà fins a la plana superior.

6,8 km Arribareu a una extensió de conreu; resseguiu el conreu per l'esquerra fins que arribareu a un camí, a 130 metres del camí d'on heu sortit.

7,2 km Arribareu a un camí principal, gireu cap a l'esquerra.

7,4 km Abans d'arribar a la carretera agafeu un senderó que hi ha mà esquerra (al costat del pal de la llum).

7,45 km A mà esquerra trobareu el Forn del Pla del Ferran.

7,6 km Travesseu la carretera i seguiu recte pel camí d'enfront.

7,7 km Continueu recte pel camí principal.

7,8 km Trobareu un camí a mà esquerra, des d'on veureu una cabana de volta a l'esquerra i per un senderó a la dreta (a 50 metres) hi ha el Forn Gran de l'Arbós. Continueu recte pel camí principal.

8,1 km Arribareu a una bifurcació del camí; si agafeu l'esquerra, que és el principal, a 430 metres trobareu un forn de calç i a 660 una vista panoràmica. Continueu la ruta pel camí de la dreta.

8,2 km Trobareu a mà esquerra la cabana de volta dels Plans del Fuster, continueu recte.

8,5 km Trobareu un camí a mà esquerra, però heu de continuar recte.

8,6 km Trobareu un caminet a mà esquerra; si el seguiu arribareu als Forns del Colomet al Codoç (a 50 metres). Continueu recte per seguir la ruta.

8,65 km Trobareu un caminet a mà esquerra; si el seguiu arribareu al Forn del Colomet al Codoç i a la Pedrera del mateix forn (a 40 metres). Continueu recte per seguir la ruta.

9 km Arribareu a un camí principal. Sou als Plans de Tarrés; si aneu cap a l'esquerra, arribareu (a 250 metres) a una vista panoràmica i (a 280 metres) a un forn de calç. Continueu cap a la dreta per seguir la ruta.

9,3 km Trobareu un camí a l'esquerra; si l'agafeu arribareu (a 70 metres) als Forn Bessons de les costes de les Eres. Per continuar la ruta seguiu recte.

9,5 km Trobareu un sender a l'esquerra; si l'agafeu arribareu (a 110 metres) al Forn de les Costes del Mosset. Per continuar la ruta seguiu recte.

9,7 km Trobareu un camí a l'esquerra; si l'agafeu arribareu (a 150 metres) a uns forns de calç. Per continuar la ruta seguiu recte.

10,1 km Arribareu a una bifurcació del camí, si agafeu el senderó del mig arribareu (a 60 metres) al Forn del Curull de l'Engràcia; si continueu recte pel camí principal seguireu la ruta.

10,2 km Arribareu a la carretera; gireu cap a l'esquerra.
Des d'aquí podeu seguir per la carretera fins a Tarrés (a 1,8 km). Si ho preferiu, podeu retornar per la ruta de la calç resseguint el camí fet inicialment (uns 2,5 km).

10,3 km Per continuar la ruta de la calç, feu 100 metres per la carretera i agafeu el camí de mà dreta, que porta a la gravera.

10,4 km Agafeu el camí a l'esquerra.

10,8 km Arribareu a una cruïlla; agafeu el camí de l'esquerra.

11,4 km Trobareu un camí a la dreta, però heu de continuar recte pel camí principal.

11,8 km Trobareu un camí a l'esquerra; agafeu aquest camí.

12 km Arribareu a una cruïlla de camins; continueu recte pel camí que fa baixada.

12,2 km Arribareu a un camí principal (la variant); gireu cap a la dreta.

12,7 km Arribareu al punt de sortida de la ruta.